måndag 8 juni 2009

Flyktplanen är färdig.

Det finns ett liv bortom betongen och jag såg ljuset igår.

Chansen att slippa se äckliga araber som beter sig som sinnesbilden av zigenare verkar förminskas. För ett pk-klargörande: Jag har varken något emot araber eller zigenare. Träffar jag en människa rätt upp och ner som varken stör andra eller på andra sätt anstränger sig för att göra fel: då låter jag honom behålla epitetet människa.

Är det en fullblodsidiot som anstränger sig för att göra fel: krossar glasflaskor, kastar skräp, skränar eller på andra sätt visar att andras välbefinnande och lugn för honom är intet värt då försöker jag analysera. Tyvärr är det inte intressant att prata med dessa då aggressivitet och lättkränkthet gör att alla kommunikation utgår från en part, dem, dvs kungen, i deras värld.

Jag har försökt.

Men jag skiter i det nu. Jag tänker sitta i min verklighet och njuta av mitt kungarike. Som är fritt från skräp.

Inga kommentarer: